tisdag 16 augusti 2011

Vad det är jobbigt

Alltså jag tycker att vi inte gör något annat än rensar och sorterar. Nu skall vi få iväg det som skall ges bort, det som skall till syster och det som skall till svärföräldrar. Sen kanske man börjar se lite framgång när det gäller saker. Men detta småplock verkar ju inte ta slut. Så det känns som om allt man gör är att hålla på med det hela tiden. Igår måndag var Tomi ledig så vi höll på hela dagen med det. Sen idag har jag gjort samma sak plus tvättat och aktiverat min vovve med en lekstund med söta Lizzie. Nu inväntar jag min syster och familj, för de kommer med en släpvagn och hämtar saker.

Tomi drog till Gbg idag och blir borta tills på torsdag kväll. men just nu är det rätt skönt att få vara ensam nja nästan ensam iallafall. han fick mail från firman som skall sköta Visumet idag och de meddelade att processen är i full gång. Vilket är skönt. Så jag hoppas att det inte kommer ta så lång tid nu. Vill bara iväg.

Nästa vecka drar ju skolan igång och saker kommer gå tillbaka till den vanliga iallafall för barnen. Nellie ser framemot när skolan börjar för då skall hon skriva jätte mycket säger hon. Oliver längtar efter matten. Molly är bara sur för att Nellie inte går på dagis mer och hon vill också gå i skolan hahaha.
 Engelskan med barnen går också framåt. Har införskaffat en del lära barn engelska böcker så vi sitter och pysslar med det nu nästan varje dag. men det kommer att bli bra sen ändå för de kommer att lära sig fort.
Nä nu skall jag fixa lite. Ha det bra så länge



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar