söndag 28 augusti 2011

Tacksam

Jag har några fina vänner och det är jag tacksam över.

En utav mina vänner har en förmåga att alltid få mig att må bättre, att få mig att se saker på ett annat sätt. Vi har delat många stunder tillsammans och delat en massa galna, roliga, jobbiga tider tillsammans. Vi var oskiljaktiga, Ying/Yang, de två musketörerna.

Sen kom livet emellan. Vi växte olika fort, mognade olika och hittade helt olika vägar att vandra på. men jag kände alltid att något saknades i mitt liv. Att en del av mig saknades. Jag kom på att det var hon och hennes vänskap som alltid bara fanns där. kanske jag tog henne för givet många gånger, kanske jag inte fanns där för henne såsom hon alltid funnits där för mig.

Så en dag när jag bestämde mig för att hitta henne igen.
Jag var rädd att ta kontakten, rädd för att bli bortstött. För jag vet ännu inte varför det blev som det blev med oss. Men jag lyfte telefonen och ringde henne. sen den dagen har vi haft många roliga, härliga telefon samtal. Jag är så tacksam för henne, hennes goda hjärta. Det är precis som vi aldrig tappat kontakten, aldrig glidit isär. Vi lever varsitt liv men det spelar ingen roll längre. Vi är bara. Tiden spelar ingen roll.
Hon har ännu en gång gett mig något som ingen annan kan ge mig. Sinnesro, nya tankar, ett nytt sätt att se på saker och ting. Hon är vis och otroligt förstående. Hon kan sätta mig på plats hihi.
Men hon känner mig. Hon vet precis vem jag är, vem jag vill vara. hon vet hur jag tänker och ibland undrar jag om hon känner mig bättre än vad jag själv gör.

Hon sa till mig ikväll: Och tilllåt dig att leva i nuet, goa drömmande och fantasibehövande Pernilla.
Med sådana ord så vet jag att hon känner mig. För jag är de orden.

Eller: Finns tusen infallsvinklar bortom den som är saknad, sorg och krossat hjärta.

Eller: allt har sin mening, hur tufft & svårt det än må vara så blir man klokare och har större insikt än vad man hade innan.

Jag vet att många kommer att känna samma sak som jag. Att många känner sig lika lyckliga över att känna henne som jag. Många kommer få hennes visdoms ord precis som jag. Men till er alla som inte har en Linda i sina liv, hoppas jag att ni hittar en sån person. För jag tror på änglar i himlen och även på jorden. Jag har en ängel här hos mig som på många sätt räddat mig från mig själv. För det finns en mening med henne.

Jag hoppas hon vet hur mycket jag faktiskt känner inför henne. att jag faktiskt är TACKSAM över att hon finns. Jag är tacksam för henne...... I love you my friend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar