söndag 14 augusti 2011

Mysig eftermiddag och kväll

Efter en städ förmiddag. Så drog vi iväg till Kista och bio. Vi hade med oss Oliver's och Nellie's kompisar. Sen följde Nellie's kompis mamma och hennes lillebror med. Vi såg på Cars 2. Vi hade det jätte trevligt. Ungarna tyckte det var kul. Den är ju så söt filmen. Jag har alltid tyckt om Blixten, Bärgaren och c/o.
Det kommer att komma en massa roliga filmer i höst så vi får väl se hur många vi hinner se i Sverige innan vi åker. Annars får vi väl gå i Sydney.

Har läst på lite om skolsystemet i Australien. Det verkar vara bra uppbyggt. De är vana med barn som inte är engelsk språkiga, så de har ett bra system med extra lärare etc. dessutom kommer barnen att läsa svenska så det följer det svenska skolsystemet årskurs för årskurs. Vilket är bra. För att upprätt hålla svenskan och dessutom är det ju bra om vi nån gång flyttar hem igen. Inte för att vi har planer att göra det, för då blir det nog någon annanstans. Men iallafall jag tror barnen kommer att lära sig språket rätt fort och att det kommer att vara jobbigt i början men sen så tror jag att det kommer gå på av bara farten. Sen har de mycket aktiviteter i skolan och även utanför. oliver vill gå med i simlaget har han sagt och det skall han få. sen vill han spela handboll och det finns ju där med. Nellie vill simma och dansa, sjunga och rida. men det finns massor av olika saker som de kan få prova på. Molly kommer att vara hemma med mig i början men sen kommer hon att börja preschool några timmar i veckan så även hon kommer in i språket m.m. Vi har bestämt vilken bil vi skall ha nu med för det ville företaget veta så min bil blir en Kia Sorento sjusits. Ända kruxet är att man kör på fel sida ju. måste ta lite kör lektioner som man får in det i hjärnan att göra allt omvänt. annars är nog risken stor att man hamnar i en antal olyckor. det är jag nervös inför. Men man vänjer sig vid det med som allt annat. Hoppas jag hahahaha!!   

Nu vill vi bara komma iväg och påbörja vårt nya liv. Denna väntan är olidlig. Man har
så mycket planer och förberedelser , men samtidigt är det svårt att göra för mycket eftersom vi inte vet när vi skall iväg än. Men jag hoppas att chefen har rätt att det inte kommer ta för lång tid och att det går lika snabbt som för den andre herren som de anställde i maj.
Ha det bra. Dags att ta nya tag inför kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar