måndag 29 augusti 2011

Måndag igen då

Tomi tog alla barnen imorse till skola och dagis, vilket var guld värt. Då jag inte fick mycket sömn inatt av olika anledningar. så jag gick faktiskt och lade mig igen en stund. jag sten somnade. Var helt slut. Sen tog jag Selma på en lång promenad och åkte till Stadium. Vi har ju dividerat hur vi skall få till packningen när vi åker osv. Vi har tänkt 3 resväskor och 2 andra väskor. När jag bodde i USA så hade jag sk hockeväskor stora var de. Vi har letat efter såna men inte hittat. Men i lördags när vi var ute hittade vi såna på Stadium på rea dessutom. Vi köpte en, så idag var jag där och köpte en till. Dessutom har de hjul så de är perfekta. Så glad hahaha över väskor.

Hämtade kidsen och hem och tvätta, laga mat och busa lite med mina fina. Tjejerna somnade rätt fort ikväll, medans Oliver hade fruktansvärt ont i magen stackarn. Vi har börjat att misstänka att han inte tål laktos. För i somras när han har ätit tex mjukglass har han fått otroligt ont i magen efteråt. Ikväll drack han oboy som han druckit innan ju men det utlöste magont. Så jag skall ringa vårdcentralen imorgon och boka en tid så vi får kolla upp detta innan vi åker. Han somnade gott sen i vår säng. Då är han fortfarande liten fast han är stor.

Just nu sitter jag i sängen och skriver med en Molly sovandes i vår säng. Hahaha. Hon har börjat dyka upp på natten mer och mer nu sista tiden. Hon är inne i någon dröm period igen. Kanske inte så konstigt med tanke på alla förändrinar som sker just nu. Men ja ja det är så det är att vara små barns förälder. Som min pappa brukade säga om mig, världens mest effektivaste p piller hahahaha. Inte mycket blir av när man har en natt gäst varje natt. Nä men det går i perioder och så är det bara. Hon är förkyld med och hostig så.
Imorgon bär det iväg till vetrinären med Selma för att kolla ögon, armbågar, höfter samt för att hon skall få vaccin. Så det kommer att ta nästan hela dagen. Molly är ledig imorgon från dagis, de har stängt pga planerings dag. Så hon får följa med.
Nä nu skall jag föröka sova klockan är redan för mycket.

Till mitt lilla tema skrivande, så är jag tacksam för min man och våra barn för utan dem skulle jag vara lost. Jag älskar dem mer än något annat på denna jord. Jag är stolt att få vara deras mamma och Tomi's fru.

Ha de bra alla och godnatt sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar