söndag 28 augusti 2011

Uppdatering onsdag till söndag pga att jag varit lat hahaha

Dagarna har gått på. Vilket är skönt för då fokuserar man sig på andra saker än att bara tänka på visumet etc. Nellie har ju börjat i skolan och hon älskar det. hon trivs och vill inte gå hem när jag hämtar henne. Oliver verkar ha det bra han med. Nellie fick stanna hemma från skolan i fredags för hon har blivit jätte förkyld, hostig och hade lite feber. men idag söndag verkar hon må bättre. Det har dock börjat att rinna ur örat på henne. Men jag hoppas att det går över så det inte blir som sist med hörselgångs inflammation. men det beror nog på att hon är förkyld.

Vi skickade in allt till Ernst & Young i torsdags. De ville ha alla möjliga papper och dokument. Men nu verkar det ha allt de behöver och skrev i mailet att visum processen är i full gång nu. Så från nästa vecka tar det 3- 6 veckor sen skall vi ha ett besked. Så nu hoppas jag att det skall gå fort.
I fredags hade jag ju Nellie hemma, men jag var hos doktorn och fick svar på en del av mina prover. Sen var jag och Nellie och fixade en del saker. Syster, man och Zebbe kom förbi på eftermiddagen och käkade lite mat, innan de drog vidare till Västerås för att installera Zebbe i sin lägenhet. han börjar på högskolan där imorgon måndag. Han är en sån underbar kille. Spännande. Moster skall ta och åka dit nån kväll och käka middag och gå på bio med honom.

Igår lördag var vi hela familjen i Barkaby. Oliver behövde byxor och gympa skor. Så det fick det bli. Tjejerna var som galna igår. De var trötta men ändå sprang de omkring som galningar och bråkade m.m. Tomi och jag var helt slut när vi kom hem hahahaha. Men har man ärenden så har man.Var in på Rusta igår också och inhandlade vaccum påsar de hade annons på dem för 10 kr st. De var helt perfekta. Lade i ett täcke och den blev jätte liten. helt perfekt nu när vi måste packa ned allt. Perfekt att ha till alla kläder etc som vi måste packa i väskorna. Vi har ju 5 resväskor/stora bagar som vi skall klara oss med i ca 2-3 månader innan kartongerna kommer. Nog får vi väl köpa kläder och annat där om vi behöver. Men måste få i lite saker till barnen med så de har att göra första tiden. Därför underlättar det om kläder etc inte tar så mycket plats.

Vaknade imorse till åska och spö regn. med tanke på hur vädret var igår så känndes det rätt skönt ändå. Så idag söndag har varit en slappar dag hemma för oss alla. Vi har alla varit riktigt trötta idag och har myst med filmer, spel etc. Passade på att bada Selma idag med och klippa henne lite. Så nu ser hon ut som en sockervadd med ben hahahaha. annars har jag läst en bok och bara inte gjort något speciellt. En liten promenad/ cykeltur hann vi med i eftermiddag. Tänkte att lite luft kunde nog inte skada.

Kommande vecka väntas dr besök igen, vetrinär besök och en hel del andra måsten.Nä nu skall jag krypa ned i sängen och kolla på film med min man. Ha det bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar