tisdag 9 augusti 2011

Inskolning, rensning och Blocket

Vi kom hem från härliga Göteborg i söndags. Sen igår var det att lämna Molly på dagis, Oliver och Nellie på fritids. Tänkte ju skola in Nellie på fritids denna vecka. Men väl där säger hon: Hejdå mamma, du kan gå nu. Men mamma skulle ju stanna här hos dig. Varför det? Jag är en skolflicka nu ju. Jaha, mamma fick ta sin väska och gå hahaha. men jag är glad att hon är så självständig och säker i sig själv. Det hade gått jätte bra och även idag hade det gått super. Så jag är inte orolig.
Molly däremot tycker inte alls det är kul att vara på dagis nu när stora syster och kompisar inte är där. Så lämnandet dessa två dagar har varit jobbiga. Men hon måste ju vänja sig fast det gör ont att lämna henne. Jag vill att hon skall vara på dagis nu tills vi åker för sen blir det ju inte dagis där borta på samma sätt. Plus att nu snart börjar allt jobb som jag har inför flytten. rensande och föröka bli av med alla saker därav alla mina blocket annonser som skall ut och ligger ute. Det är en hel del som skall fixas nu framöver. det kommer bli mycket rörigt här i hemmet och livet. men det är bara ett tag så det går.Men det är så värt det för det skall bli så kul ju.
Ikväll skall jag hem till min söta Samona och fika. Skall passa på att klämma lite på bebismagen hahahaha. Kommer sakna mina fina vänner Camilla, Samona, Jenny m.f.l.
Min kära svågers mamma underbara Majbritt skickade paket till tjejerna igår med fina mössor till tjejerna som hon gjort. Så fina och gissa vilka som tom sov med dem inatt hahaha
Visst är de fina.
Nä nu skall jag ta tag i saker som skall fixas. ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar