lördag 20 augusti 2011

Uppdatering.

I torsdags åkte Oliver, Jonathan med syster till Bollnäs. Tomi var i Gbg men på väg hem. Men när vi kom dit så längtade jag ihjäl mig efter mina tjejer. Men de var väl inte så speciellt glada att se mamma. Molly hade sagt till moster: Hoppas inte mamma kommer hahahaha. Men lite glada var de allt. Men de har det så bra när de är med moster så. Plus Molly var så duktig. Klarade det galant att sova utan mamma och vrkade inte ha haft nån hemlängatn alls. Skönt. Men man behöver ju inte direkt vara orolig heller för moster är en bra barnvakt.
Vi hade det mysigt på kvällen.
Sen fredagen blev det lite shoppande med systrarna. De har 2 roliga butiker i Bollnäs. Albert & Herbert och Dollar store, där kan man hitta allt möljligt skoj. Det inhandlades lite smått och gott. Tjejerna var med och Nellie tyckte det var kul att alla tjejerna åkte ut tillsammans.

 Sen var det time att ge sig ut i skogen och leta svamp. Jag hängde med ett tag men sen sa fötterna nej tack och myggorna ja tack. Så Pernilla gick så snällt och satte sig i bilen. Förresten tack Bettan för myggsprejen, hahaha som visade sig vara gelspray after bite. Men ok det verkade funka ändå och så mycket mygg var det inte. Men för mig är en för mycket hihi. Sen fick jag vara chafför åt systrarna ett tag och lämna av och hämta mella olika skogplatser. Sen försvann de in i skogen och då hittade de en massa svamp. De är duktiga mina systrar.
Sen fick jag och pojkarna rensa så det stod härliga till.
Det blev mycket svamp, en otroligt god middag.
Dagen var lyckad. Ungarna badade i sjön. Nellie och Molly beställde nya mössor av underbare Majbritt. Lek med vilda Mimmi till Oliver's stora lycka då han blivit så förtjust i henne. Det är alltid lika kul och mysigt att hälsa på dem i Bollnäs. Så mysigt. Så jag hoppas att vi hinner åka dit 1 gång till innan flytten. Men det tror jag att vi absolut skall hinna med.
En lycklig Oliver med söta galna Mimmi.

Nu till min älskade man som varit borta i Göteborg hela veckan. Han kom hem i torsdags till ett tomt hem. Men ok Selma var ju hemma. Men igår fredag fick jag otaliga sms av min man och telefon samtal. Han var nämligen ledig igår och stackars hade det så tråkigt utan oss hemma. Hans ord: Jag har så in i helsikke tråkigt att jag inte vet vad jag skall göra. Inga barn, ingen fru och nä det här var inte kul.
Sen kom mms med bild på middagen. Han reser ju jämt men nu kom han hem till ingen. Han är ju van att alltid komma hem till sin väntae familj. Sen idag när han mötte upp oss när vi kom från Bollnäs så var han glad. Sen när vi kom hem så var det bus med barnen, kramar. Han är söt min man.

Trevliga och roliga dagar med familjen. Nu väntar lördagsmys med familjen. Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar