fredag 16 september 2011

Fredag

Efter jag lämnat barnen imorse, tog jag det lugnt. Molly spökade lite inatt och jag fick inte mycket sömn då jag kom i säng sent. Eftermiddagen spenderade jag med att uträtta en massa måsten, sen var det att hämta stora barnen på skolan. Molly mus var hemma hos sin goa kompis. Hem äta byta om på Oliver invänta söta Simon sen iväg till handbolls träning med killarna.
Eftersom jag är uppvuxen med handboll och Tomi spelat så är det extra kul att Oliver fastnat för just handboll. Han tycker det är jätte kul och nu är det inte handbolls skola längre utan nu är de ett lag.
Oliver är så mysig just nu. Mestadels lugn och snäll och hjälpsam. Mamma är mycket stolt över sin son. Han har verkligen blivit "stor", fast han kommer alltid vara mamma's lilla goaste.

Väl hemma kom min make hem efter att varit borta igen, så det var ju rätt skönt att slippa göra allt själv ikväll igen. Fortfarande inget nytt om visum fronten, men det kommer väl snart hoppas jag. Nu mer och mer inser jag att vissa saker kommer man sakna. Som första snön, vissa matsaker, ungarna när de gör saker med sina kompisar och deras glädje att ha sina kompisar. Men även fast det kommer att bli förändringar och jobbigt för oss alla, så tror jag att det kommer bli bra i slutändan. Jag tycker ändå att mina barn är väldigt anpassningsbara och jag vet att de kommer anpassa sig.

Sen att min bästa vän Camilla och hennes nya underbare man har bokat / bestämt att komma ned och hälsa på är skönt med. Plus att attans vad vi skall ha kul då.. Jag hoppas att fler av våra vänner, familj kommer ned med. Långt att åka men en upplevelse.

Dagens tacksamhets ord

Tacksam för ordet förlåt som jag fick idag igen.
Tacksam för att min man är hemma igen
Tacksam för att min blogg fått många läsare, jätte kul

Dagens visdomsord

The secret of health for both mind and body is not to mourn for the past, not to worry about the future, not to anticipate the future, but to live the present moment wisely and earnestly.

Ha en trevlig fredag kväll alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar