måndag 26 september 2011

ÄNTLIGEN!!!

Måndag morgon, idag när Tomi kollade sin mail så hade ett mail kommit där det stod VISA Granted. Ja, så nu äntligen är allt klart och inom en månad skall vi infinna oss i Australien. Så kul för nu är vi verkligen på väg. nu skall man dock börja fixa allt och då menar jag allt. Flyttfirman kommer om 2 veckor och packar allt som skall med. Sen skall resten säljas, köras till syster. Sen skall man packa alla väskor, lämna Selmis Snyft!!! Tömma källaren, städa ur lgh. Säga upp dagis, fritids, sälja bilen m.m. Listan är lång och lite panik har vi allt. men i slutändan kommer allt att bli klart och snart sitter vi på planet på väg mot vårt nya liv.

Helt otroligt bara att det gick så fort. Men som jag skrev i tidigare inlägg så hoppade jag att vi skulle vara en utav de som fick visat godkänt fort. Det blev vi nu. 1 vecka tog det då. När vi idag berättade för barnen var det mixade känslor som kom. Både förväntan, glädje, skratt och tårar. De vill inte lämna sina kompisar framför allt Nellie. Det förstår jag för jag känner samma sak Kommer sakna er Camilla, Samona och Jenny. Men jag vet också att vi kommer att hålla kontakten och att det inte är hejdå utan vi ses. Samma säger jag till Nellie. Med dagens teknologi går det jätte bra att hålla kontakten ju. Men klart att barnen kommer liksom vi gå igenom alla dessa känslor och tankar. Men det kommer att bli bra. Det händer mycket nu i våra liv och det vore konstigt om barnen inte reagerar på ngt sätt. Vi gör ju det.

Nu skall gubben min och jag planera lite , hur vi skall lägga upp dessa sista veckorna. Tack alla för era ord idag och för era lyckoönskningar.
Ha det

Lämnar er idag med några visdoms ord på vägen

Believe and dream, cause if you believe your dreams will come true.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar