torsdag 15 september 2011

Dagarna gick

Dessa sista dagarna har gått rätt fort förbi. Tomi har varit bortrest måndag tills igår onsdag. Idag åkte han igen. Han har resveckor nu och det blir samma sak nästa vecka och nästa igen suck... Jag har haft en del att pyssla med så det har varit rätt ok att vara ensam med barnen. Men motivation att skriva har varit borta vilket är synd. För varje gång jag inte skrivit på ett tag inser jag hur mycket jag saknar det hahaha.

Hösten är på intåg och det är kallt på morgonen, samt det är kalla vindar som blåser. Det känns så jobbigt att dagarna går och veckorna med och ännu inget nytt om visumet. Har googlat lite om det och det är tydligen många som sitter i samma sits. Hittade ett forum angående det och många väntar som vi. Men det tar på en att bara inte kunna veta och planera. Undrar om jag skall köpa vinterkläder till barnen eller inte? För om vi inte kommer iväg snart måste jag ju det. Annars är det inte stor ide för sommaren väntar ju i härliga Australien. Men kommer att sakna känslan när första snön faller och julstämningen som man får när man börjar att pynta osv. Men som Nellie sa Tomten kommer väl i Australien med? Ja såklart sa Oliver. Ja men renarna och släden då det finns ju ingen snö? Men sa Oliver (snäll storebror) han kommer med en surfingbräda och sommar skjorta.. Åh sa Nellie det vill jag se. Så jag säger det skall bli kul att se pappa Tomi utklädd till tomte iförd en Hawaii skjorta surfande på en bräda hahahhaha....

Har spenderat sista kvällarna med att planera lite inför införskaffandet av nya möbler där m.m. Som min älskade syster sa igår när vi pratade (hon känner mig hahaha) sitter du och skriver dina lappar eller? Ja det gör jag hahahaha om och om igen.. Men tidsfördriv och kanske inte helt fel att vara lite förberedd med vissa saker. Plus surfa på nätet är perfekt för då får man ju kolla lite på utbud m.m. Samt sitta på kvällen och lyssna på mina gamla lovesongs favoriter med tända ljus runtomkring och surfa på nätet. Det är avkoppling på hög nivå för mig. Så det är precis vad jag gör nu.

Dagens tacksamhets lista

Tacksam över att ordet förlåt kom idag

Dagens visdomord

I can forgive, but I cannot forget, is only another way of saying, I will not forgive. Forgiveness ought to be like a cancelled note -- torn in two, and burned up, so that it never can be shown against one.

och

Experience is how life catches up with us and teaches us to love and forgive each other

Ha det bra nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar