fredag 2 september 2011

Dagen som gått

Dagen har gått på. Trots att jag fortfarande känner mig förkyld, så mår jag iallafall bättre (trodde jag). Jag hade tom energi nog att stor rensa, gå en promenad med Selmis och slänga en massa skräp. men sen tog det stopp. Jag blev febrig, hostattack och en fruktansvärd huvudvärk. Kanske jag inte mådde så bra ändå. Men kvällen har varit ok, fast kroppen är orkeslös. Så jag hoppas verkligen att det vänder snart. För nu räcker det.

På söndag skall jag stå på loppis och förhoppningsvis bli av med de sista sakerna som vi inte skall ha kvar. Rensa är bra för både hemmet och själen.

Nu har första veckan gått så enligt firman som fixar visum ansökan m.m. skulle det ju ta 3-6 veckor innan vi får svar. Så om vi räknar 6 veckor så är det ju nu 5 veckor kvar. Hoppas vi får det där logg numret nästa vecka så vi kan kolla online hur det går. Hoppas hoppas att det inte blir några problem för nu vill vi bara iväg ju. 5 veckor är ju inte en lång tid men just nu känns det som en evighet just nu. Sen dröjer det kanske 3 veckor till innan vi är iväg. Men snart så.

Har passat på att läsa en bok denna veckan. Boken om Jaycee Dugard, tjejen som blev kidnappad som 11 åring och hölls fången i 18 år. Hmm undrar ni kanske varför vill du läsa om något så hemskt? Jo det är för hemskt, men samtidigt vilken inspiration hon är. Hon berättar sin historia för att inte låta sina kidnappare vinna, för att hjälpa andra som kanske har befunnit sig eller befinner sig i samma situation. Sen vill hon skicka budskapet att no matter what you go through you can win, can be strong, can survive no matter what life throws at you. Det tycker jag är något att hålla fast vid. Att man kan, inget är hopplöst så länge man alltid är villig att kämpa. Så därför läser jag hennes bok. Tycker ni andra borde läsa den med för den är bra. Hemsk, sorglig men samtidigt så värd att läsa. Jaycee Dugard A stolen life.

Dagens tacksamhets lista är:

Tacksam över en ny start, känns som en blessing
Tacksam över mina underbare syskonbarn
Tacksam över myskänslan som mina ljus ger mig när mörkret faller på nu om kvällarna

Dagens visdomsord

Ever since happiness heard your name, it has been running through the streets trying to find you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar