måndag 19 september 2011

Äntligen lite nyheter..

Har ju varit lite dött på visum fronten. Men idag fick vi mail om att alla papper är inlämnade och nu har vi fått lodge numret. Så nu kommer det ta 2-6 veckor tror de ( firman som sköter allt) innan vi får besked. Ja det går ju framåt lite iallafall. Men nu återgår vi till det som vi gör hela tiden, nämligen väntar!!!!!! Jobbigt men man får hoppas att vi för en gång skull har tur och tillhör de där som får visum på någon vecka eller 2.. Hoppas hoppas hoppas.

Annars har måndagen varit väldigt lugn för min del. Vädret var ju alldeles hemskt imorse. Verkligen höst väder och det tog emot att ge sig ut. Men måste man så måste man. Fast å andra sidan kan det ju ibland vara mysigt med storm om man får vara inne that is. Hämtade kidsen och sen var det en lugn eftermiddag med. Molly somnade fort ikväll hon var helt slut idag. De andra somnade inte så långt därefter. Så jag har suttit framför datorn hela kvällen och pysslat lite samtidigt. Tomi är borta igen så jag är ju solo igen.

Sitter och drömmer och planerar hur jag skall inreda vårt nya hem i Australien. Skall bli så kul att få börja om och inreda som man vill helt från start. Jag har ju en kärlek till gamla saker, Shabby chic och vitt. Så jag vet precis hur jag vill ha det. Skall bli kul iallafall.
Nä nu springer klockan iväg så jag skall krypa ned i sängen. Hahaha detta inägg skulle ju kommit in igår för nu är det tisdag redan. Klockan är 00.07. Men iallafall ha det bra.

Tack min bästa Camilla för telefon sällskapet ikväll. Alltid lika kul att snacka om allt mellan himmel och jord. Så glad för dig att saker är så bra nu..Där ser du bra saker händer bra människor.

Dagens visdomsord

To love oneself is the beginning of a lifelong romance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar