torsdag 2 juni 2011

tillbaka i Göteborg

Jaha då  var vi tillbaka i Gbg sen igår. Nu väntas några mysiga dagarn här nere. vädret är än så länge lite tråkigt, grått och mulet men snart kommer solen säger de som vet.
Tänk att min son snart går ut 1:an. Sitter här och jobbar klart lite läxor som skall lämnas in innan terminen är slut. Tiden har gått så fort. Vi har lämnat sommaren öppen iår. Inga planer förrutom en flytt men annars inget speciellt. Bara ta varje dag som den kommer.Hoppas bara vädret blir bra iår. Vill ha värme.

På tal om vädet så läste precis på facebook att de hade förklarat state of emergency i Massachusetts. Min kompis och alla höll sig inomhus pga virvelstormar. Usch vad mycket natur katastrofer det är just nu. Japan hade också ett nytt jordskalv inatt. Det måste ju bero på att vi har missskött och misssköter denna planet. det är iallafall läskiga saker. Moder natur är inte nådig när hon är på det humöret. Vi är ju ganska forskonade här uppe i norden. Men som sagt man undrar ju vad som skall komma härnest? Kanske Maya indianerna har rätt? Söker man på internet hittar man både de ena och de andra just om Jorden och vad olika människor tror skall komma.

Till lite roligare samtalsämne. Min kära systerson Zebbe kom hem igår efter typ 10 dagar på skolresa i USA. Vilken rolig resa han verkar ha haft. USA är ett underbart land att utforska och jag vet hur kul man kan ha där. Sen hur mäktigt det känns attt stå i New York och titta upp på alla höga hus m.m. Så häftigt. Jag hoppas att han har haft the time of his life.Jag hoppas att vi snart får ett nytt land att utforska vi med hehehe. Hoppas hoppas hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar