söndag 23 oktober 2011

Uppdatering Sydney Australien

I onsdag åkte vi vidare från Singapore till Sydney. Barnen var helt imponerade att flygplanet till Sydney var ännu större. En Airbus tydligen ett utav de största som finns. Oliver var storögd under starten och tyckte det var så coolt. han skall bli pilot och minsann flyga han med. Resan gick bra tjejerna sov nästan hela vägen och Oliver slocknade han med till slut. Tomi och jag slumrade väl till men fick inte mkt sömn alls.
Oliver hjälpte till att köra väskorna. Det var inga problem att ta sig igenom tullen. De var trevliga måste jag säga. Sen gick vi till Hertz och hämtade vår hyrbil en Toyota 7 sättare. sen efter att ha lastat in allt och fått in ungarna så gav vi oss iväg mot lägenheten. Köra på fel sida. Jo det gick bra Tomi var riktigt duktig måste jag säga. Hahaha men att sätta på blinkers är en utmanning för vindrute torkarna går på hela tiden. hel konstigt att sitta brevid på fel sida. Men väl framme vid lägenheten var det skönt att komma in med allt efter allt bärande. en jätte fin lgh med 3 sovrum, 2 badrum och det bästa utsikt över Parramatta river. hur mysigt som helst. torsdagen gick åt till att packa upp, sova ett tag sen bara slappa.
I fredags var vi ute hela dagen med Louise våran guide/ allt i allo person och hon hade en fullspäckat schema till oss. Vi hann titta på 6 st hus , några var fina, några var hemska och ett var helt perfekt. kommer bilder senare. så vi får se om det blir det. Tomi älskade det huset och ja med.
Barnen mår bra. De har börjat ställa om sig med tidsskillnaden och Oliver är i full gång med att prata engelska. Han tycker att det är kul att prata med andra. jätte duktig är han.
Igår lördag så gick vi ned här nedanför och tog färjan in till Sydney. Jätte härligt att åka båt. Så fint att se hela hamnen i Sydney. Operahuset var helt underbart. Så maffigt. sen gick vi omkring i gamla Sydney där hade de marknad och annat mys. Sen tog vi färjan hem och avslutade kvällen med en varsin breezer på balkongen. Alla här är trevliga och otroligt hjälpsamma. Vädret är underbart.
Idag söndag har vi varit på Ikea hahaha. Barnen fick äta köttbullar och lingon. Kollade runt lite och sen gick vi vidare och kollade i affärer. Bara så man får en uppfattning vad som finns nu när vi skall skaffa en massa saker senare till huset.
Jag trivs jätte bra här och familjen med. Jag tror att det blir bra här. Visst känner man sig lite lost nu i början men det kommer väl bli lättare snart när man börjar hitta och lär sig om allt. har inte sett en enda giftig spindel hahaha bara en lite svart husspindel men det räckte för att få mig att hoppa högt hahaha. Tur att min älskade man var hemma. nä nu skall min man och jag sitte på balkongen och dricka en Breezer och umgås. Ha det bra alla.Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar