måndag 10 oktober 2011

Nu går det fort!!!

Dagarna går fort nu. Idag är det exakt en vecka tills vi åker. Man stressar runt för att hitta någon form av kontroll känsla över allt som skall fixas. Till råda på allt har jag åkt på en dunderförkylning, hosta, huvudvärk och nu också feber. Detta har jag inte tid eller ork för. Så idag har jag tvättat, städat och försöket strukturera upp kläder, saker, väskor m.m. Men idag har jag mått riktigt risigt, men kan inte känna efter för jag har inte tid helt enkelt.

Helgen har varit underbar, uppe hos syster med familj i Bollnäs. Vi körde dit i fredags med ett full lastat släp med saker som vi behövde bli av med. Sen bara umgicks vi och njöt av att vara tillsammans. Barnen hade som vanligt så kul med kusinerna, moster och vovvarna. Moster fick måla naglar, ställa upp och få håret fixat att tjejerna m.m. Oliver bara njöt av att få vara med killarna och äta älgkött som han älskar. Jag älskar att vara där och speciellt att spexa runt med boysen hihi. Bästa Jonathan och Zebastian. Sen igår söndags var det jobbigt för oss alla när vi skulle säga hejdå. Barnen vart ledsna, jag med och syster grät floder. Vi ses ju igen , men det känns ledsamt eftersom vi inte vet när det blir ju. Men tur att det finns Skype, facebook m.m.





Nu börjar det kännas lite konstigt att vi snart skall lämna Stockholm, Sverige för att flytta så långt bort. Det kallas nog resfeber för jag är helt snurrig och är all over the place hela tiden. Men så är det antar jag. Nä nu skall jag dricka en stor kopp te och sen bädda ned mig själv i min säng och sova. Imorgon tar vi nya tag med allt som skall göras. Ha det bra alla.

Dagens visdomsord
Let go of the past and go for the future. Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you imagined.

Ganska passande eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar