tisdag 12 juli 2011

Nu var det ett tag sen jag skrev igen...

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Vi har haft fullt upp. Flytt nr 1 är avklarad tack gode gud. så nu bor vi i en trevlig lägenhet måste jag ändå säga. Allt har funkat bra. Tack vare mina kära svärföräldrar som var så underbara som kom upp och hjälpte oss. hade aldrig klarat det utan dem. Tomi har jobbat hela veckan och jag och barnen har haft fullt upp ändå. Sen har vi klämt in bad och lite annat. Har försökt i värmen att få iordning här i lgh lite. Vi väntar med spånning tills den 23:e då vi vet mer om våra planer.
Vill bara att tiden skall gå på nu. Väntan är jobbig.
När vi var och badade härom dagen så såg jag två mammor som satt på en filt, de var fullt upptagna med att bläddra i tidningar, prata och verkade inte direkt hålla koll på sina barn. Jag är som en hök när mina barn är i vattnet.Men iallafall helt plötsligt börjar den ena mamman ropa efter sitt ena barn. Hon sprang upp och skrek. Ingen såg den och hon vart helt galen som man kan förstå.De andra barnen var vid vatten kanten de var gasnka små typ 3-5 år kanske . Till slut kom en gubbe gående med en liten han hade hittat denne lille som var 2 år vandrandes nästa uppe vid parkeringen. Det är en bra bit dit upp. Så min fråga är hur f-n kan man inte ha koll på sina barn. Tur att den lille inte gått i vattnet ellevit på körd eller kidnappad man vet ju aldrig. Hon hade tur denna gång och jag hoppas verkligen att hon håller koll nästa gng. För det är ju inte syskonen eller kompisarna som skall passa barnen utan faktiskt nån vuxen. Usch man vart ju livrädd.
Nä släpper inte mina barn ur sikte. man läser och hör var och varannan dag om barn som druknat.
Ta hand om varandra nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar