söndag 29 mars 2015

Funderingar


När man själv befinner sig i en situation som är jobbig är det svårt att se det positiva. Ens problem kanske inte verkar eller är stora för andra men för en själv känns det hopplösa och oändligt stora. 

Idag har jag igen varit och lämnat olika saker till en mamma och hennes 4 barn. Jag har börjat hjälpa en organisation som heter Give and Take. De hjälper och stöttar personer med olika problem som tex våld, misshandel m.m. 
Denna mamman fick fly hemmet efter hennes man misshandlat henne och satt eld på alla deras saker så hon och barnen hade inte mer än kläderna de hade på sig. 
Jag samlade in sängkläder, porslin, olika saker till barnen och andra förnödenheter och kände mig glad att kunna åka till henne med hela bilen full. Hon blev så glad och tacksam. kan säga att båda våras ögon inte var torra. 

Att se en människa så skadad både på insidan och utsidan var tufft. Men se hennes styrka att orka kämpa för sina barn och sig själv är så starkt. Se barnens glädje över sakerna de fick värmde hjärtat. För även fast en sak kan verka liten så kan den bli stor i någon annans ögon. 

Så fast min hälsa inte är den bästa och jag önskar att jag kanske hade det ena och det andra så är jag otroligt tacksam för min man, våra underbara barn och vårt liv. För oavsett vad man går igenom så finns det hopp bara man tror och inget är omöjligt. Imorgon kanske blir min dag eller kanske din. Det är ok att ha dåliga dagar med för det hör till. Tillsammans kan man göra skillnad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar