fredag 20 januari 2012

har haft fullt upp

Har haft fullt upp med allt. Sen uppdaterar jag familjens blogg mer flitigt http://www.ebbelid.blogspot.com/
Men nu kände jag att det är dags att uppdatera min egen. Nu har vi varit här i Australien i ca 3 månader och det har gått i ett.

Vår svenska aupair tjej Elin har varit här hos oss nu i 2 veckor och än så länge verkar det gå bra. Hon är jätte trevlig. Men visst en liten omställning är det att ha någon som bor hos oss. Men det funkar bra.

Jag hoppas jag skall kunna börja jobba om 2 veckor och jag längtar faktiskt nu. Är lite tråkigt att bara gå hemma hela tiden.  Visst vi har det bra men vardagen har kommit här med och allt är ine guld och gröna skogar. Man stöter på problem och saker som man bara måste ordna. Men så är det ju överallt eller hur?

Hoppas att ni alla ha det bra därhemma och att ni inte fryser för mycket. Det är det bästa med att bo här. Klimatet. just idag är det 28 grader men molnigt. Men jag klagar inte, jag gillar vädret.

Dagens words of wisdom

Döm inte andra förrän du gått i deras skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar